СТОРІНКА ДЛЯ БАТЬКІВ

консультації,поради

Що повинен знати майбутній першокласник?

Вміння та навички для майбутнього школяра

  • Знати своє ПІБ.
  • Знати дату народження і стать.
  • Знати власний домашню адресу.
  • Знати назву свого рідного міста, його основні визначні пам'ятки.
  • Знати ПІБ батьків, їхні посади та професії.
  • Знати імена сестер, братів і коротку інформацію про них.
  • Знати часи доби.
  • Знати і називати пори року: їх послідовність, місяці, основні характеристики кожної пори року, вірші та загадки на цю тему.

  • Знати і вміти визначати узагальнюючі поняття: птахи, звірі, комахи, меблі, одяг, транспорт, посуд, фрукти, овочі т.п.
  • Знати, вміти переказувати народні казки свого народу.
  • Знати великих письменників і поетів своєї країни, також уміти розповідати пару дитячих творів.
  • Вміти розрізняти, точно називати геометричні фігури: квадрат, овал, коло, прямокутник.
  • Вміти орієнтуватися в просторі, тобто знати, де ліва сторона, а де права.
  • Вміти переказувати не складні розповіді, зберігаючи основний сюжет і послідовність.
  • Вміти описувати зображення і малюнки, так щоб скласти все сказане в зв'язний текст.
  • Вміти запам'ятовувати і називати 7 – 10 картинок, слів, предметів.
  • Розрізняти приголосні і голосні звуки, м'які і тверді приголосні, глухі і дзвінкі приголосні.
  • Ділити слова на склади, використовуючи при цьому хлопки, кроки, орієнтуватися в кількості голосних звуків.
  • Визначати кількість звуків в простих словах типу "дім", "рот", "суп", "дуби", "нога", " зуби "," коса ".
  • Вміти володіти ножицями: вирізати квадрати, кола, смужки, трикутники, прямокутники, овали, вирізати предмети по контуру.
  • Добре володіти олівцем і ручкою: проводити горизонтальні і вертикальні лінії без допомоги лінійки, малювати прості геометричні форми, вміти акуратно штрихувати і зафарбовувати, не порушуючи контурів предметів.
  • Вміти вільно рахувати до 10 і в зворотному порядку, вміти виконувати прості рахункові операції (+, – в межах 10).
  • Вислів "підготувати дитину до школи"— це не лише купівля новенької форми, портфеля й зошитів. Це ще й певний рівень знань, які майбутній першачок повинен опанувати до того, як переступить поріг навчального закладу. Схвильована мама хапається за голову: що ж робити? Й починає екзекуції навчанням. Та чи насправді вони доречні? І чи настільки "неготова" до школи дитина, яка погано читає?
  • як визначити, чи готова дитина до школи і що для цього потрібно.
  • Що повинен знати майбутній першокласник?В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно:
    уміти чітко вимовляти всі звуки мови;
    уміти інтонаційно виділяти звуки в словах;
    уміти виділяти вказаний звук в потоці мовлення;
    уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
    уміти вимовляти слова складами;
    уміти складати речення із 3 – 5 слів;
    уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово …;
    уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь – звірі);
    уміти складати оповідання за картиною ( наприклад " У парку"; "На дитячому майданчику"; "За грибами", "Відпочинок на морі"…);
    уміти складати декілька речень про предмет;
    розрізняти жанри художньої літератури ( казка, оповідання, вірш, байка);
    уміти напам'ять читати улюблені вірші;
    уміти послідовно переказувати зміст казки.До початку навчання в школі у дитини повинні розвинуті елементи математичного уявлення:знати цифри від 0 до 9;
    уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 …;
    уміти називати попередні і наступні числа відносно будь – якого числа в межах першого десятка;
    знати знаки +, -,=, >, <;
    уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2, 3=3);
    уміти співвідносити цифру і число предметів;
    уміти порівнювати дві групи предметів;
    уміти складати і розв'язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
    уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
    знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
    уміти оперувати поняттями : " зліва", " справа", "внизу". "зверху", "пізніше", "вперед", "за", "між"…;
    уміти групувати за ознакою запропоновані предмети.
    В межах і уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:
    уміти розрізняти по зовнішньому вигляду рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, череда, ромашка…) і називати їх ознаки;
    уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза…);
    уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел…);
    мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь – жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю,);
    знати назву 1 – 3 кімнатних рослин;
    знати назви 12 місяців року;
    знати назви всіх днів тижня.

Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :
в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.

Загальнийсвітогляд:

– Прізвище, ім'я.
– Дата народження.
– Свій вік.
– Ім'я та по батькові батьків.
– Домашню адресу.
– В якій країні живе.
– Знання тварин ( диких, свійських, північних і південних країн).
– Знання рослин.
– Знання професій, видів спорту, транспорту.
– Уміти пояснювати природні явища.
– Пори року, місяці зва сезонами, дні тижня.

Мислення :

– Визначення четвертого зайвого.
– Класифікація, узагальнення.
– Схожість – відмінність.
– Уміння розв'язувати логічні завдання.
– Складання із паличок для рахунку.
– Складання фігур із частин.
– будування з кубиків за схемою, рахунок використаних кубиків.

Правила безпечного користування 

телефоном дітьми 

                    (до всесвітнього дня мобільного телефону)

Коли ви вперше купуєте дитині мобільний телефон, потрібно домовитися про певні правила, яких вона повинна дотримуватися. Будьте готові до труднощів, які можуть виникнути у взаєминах з дитиною через ці правила.

Перш за все, потрібно усвідомити для себе 2 основні моменти:

  • по-перше, ніколи не забувайте, що дитина, як губка, вбирає все, що ви говорите й робите. Це твердження стосується й того, як ви розмовляєте з людьми по мобільному телефону й користуєтеся ним. Якщо ви, наприклад, говорите підлітку, що не можна говорити по телефону за кермом, дотримуйтеся цього правила й самі;
  • по-друге, установлюйте правила з першого дня, коли ви дозволяєте дитині користуватися мобільним телефоном. Ці правила повинні говорити дитині: «Так прийнято в нашій родині». Якщо ви оголошуєте правила тільки тоді, коли виникне якась проблема, дитина сприйме їх як покарання. Різниця може бути на перший погляд незначною, але дитина краще сприймає правила, ніж покарання.

Розглянемо 5 важливих правил щодо використання мобільних телефонів, з якими батьки повинні ознайомити своїх дітей.

Правило №1. Не можна користуватися мобільним телефоном уночі

  • Чому це важливо. Діти повинні спати достатню кількість часу. Якщо їм дозволити користуватися телефоном уночі, вони будуть годинами листуватися з друзями, а вранці виглядати невиспаними. Також пам'ятайте про те, що серед телефонних контактів вашої дитини можуть бути не тільки друзі. Дозволяйте дитині листуватися вдень. Телефон дає можливість дитині висловити те, що вона не може сказати вголос. Тому будьте напоготові, але не втручайтеся.
  • Як привести дане правило в дію. Усі члени сім'ї - і діти, і батьки - повинні залишати на ніч свої телефони в певному місці. У цей час можна їх зарядити. Покажіть дитині приклад і першими почніть дотримуватися цього правила.
  • Можлива реакція дитини. Вона може сказати, що її друзям дозволяють користуватися телефоном уночі. Поясніть дитині, що вночі потрібно спати, і що ви з задоволенням дасте їй можливість листуватися з друзями вдень, а вночі потрібно спати й заряджати телефон.

Дитина може сказати, що без будильника на телефоні вона не зможе прокинутися вранці. Купіть їй дешевий електронний будильник, і проблема буде вирішена.

Правило №2. Не можна користуватися мобільним телефоном у школі

  • Чому це важливо. У деяких школах забороняють користуватися мобільними телефонами, але це не зупиняє дітей. Телефони відволікають дітей під час уроків, з їх допомогою діти можуть списувати, залякувати один одного або поширювати плітки. Щоб учитель не забрав телефон, діти ставлять його на беззвучний режим і ховають під партою.
  • Як привести дане правило в дію. Щоб бути переконаними, що дитина не взяла телефон з собою до школи, установіть правило, що вона повинна залишати його в певному місці в будинку - наприклад, на кухні або в залі.
  • Можлива реакція дитини. Дитина може просити вас дозволити їй узяти телефон із собою, пояснюючи це тим, що всі її друзі так роблять. Наполягайте на тому, що вона повинна дотримуватися шкільних правил. Єдиний виняток може бути у випадку, якщо після уроків дитина ходить на тренування або гуртки й повинна зателефонувати вам. Але і в цьому випадку вимагайте, щоб дитина під час уроків тримала телефон вимкненим. Перевіряйте її повідомлення, щоб переконатися, що вона не порушувала цього правила.

Правило №3. Телефоном не можна користуватися під час сімейних свят, вечері та інших важливих спільних справ

  • Чому це важливо. Ніщо так не заважає сімейним взаєминам, як листування по телефону під час сімейних свят. Відсторонений вираз обличчя, спілкування обривками фраз - усього цього можна уникнути, якщо вимикати телефони під час сімейних свят або спільних справ. Якщо ви в гостях, телефон можна залишати вдома або в машині.
  • Як привести дане правило в дію. Скільки свободи у використанні телефону давати дитині - вирішувати вам. Головне, щоб це було на благо сім'ї. Часто кількість такого часу залежить від віку дитини. Якщо ви їдете в гості, маленьким дітям краще залишити телефон удома, старшим можна дозволити використовувати його під час поїздки, але залишити в машині на час сімейної вечері.

Можлива реакція дитини. Вона може скаржитися, що пропускає щось дуже важливе й термінове. У такому випадку можна дати дитині 5 хвилин на те, щоб закінчити листування, але після закінчення цього часу вона повинна дотримуватися правила.

Правило №4. Не можна надсилати фотографії по телефону

  • Чому це важливо. Діти фотографують все впідряд, навіть якщо це недоречно. Тому в деяких школах заборонено користуватися мобільними телефонами.
  • Як привести дане правило в дію. Поясніть дитині, що пересилати фотографії не можна. Простежте за тим, щоб дитина потайки не порушувала це правило. Можна попередити заборонені дії дитини: зателефонувати мобільному оператору й відімкнути сервіс ММS і можливість пересилки фото. Контролюйте використання дитиною телефону, щоб вона не посилала й не отримувала фото.
  • Можлива реакція дитини. Якщо немає ніяких серйозних проблем із фото, дитина легко погодиться з виконанням даного правила. Якщо вона з якихось причин відстоює своє право на пересилання фото, вам потрібно наполягати на своєму.

Правило №5. Переконайтеся, що дитина спілкується по телефону тільки з друзями або родичами

  • Чому це важливо. Коли ви купуєте дитині мобільний телефон, вона хоче показати його друзям і обмінятися номерами з усіма однокласниками, незалежно від того, дружить вона з ними чи ні. Діти, з якими ви б не хотіли, щоб спілкувалася ваша дитина, тепер можуть бути з нею на зв'язку цілодобово. І це може призводити до негативних наслідків.
  • Як привести дане правило в дію. Коли дитина вчиться в старших класах, ви можете їй довіряти настільки, щоб дозволити самій вирішувати, з ким спілкуватися. Але, поки вона молодша, ви можете періодично переглядати її список контактів. Якщо дитина ще маленька, ви можете самі додавати контакти в її телефон.
  • Можлива реакція дитини. Маленькі діти зазвичай бувають такі раді купівлі телефону, що легко погоджуються, щоб батьки перевіряли їх список контактів. Вони можуть відстоювати хіба що право листуватися з друзями. Якщо дитина все ж скаржиться, скажіть їй, що ви купили їй телефон для спілкування з родичами та друзями, а не з кожним зустрічним.

Установлюючи дитині правила користування телефоном, передбачайте події.

Дані правила призначені для молодших, а не старших школярів. Однак перше, третє й четверте правила підходять і для них теж. Батькам потрібно передбачити, з яких питань можуть виникнути розбіжності з дитиною. Правила користування телефоном можуть стати гарним початком для того, щоб навчити дитину правильно спілкуватися по телефону.

Якщо ви встановлюєте дитині дані правила в молодшому віці, то у старших класах вона засвоїть, як потрібно спілкуватися по телефону. Навчити цього дитину - ваше завдання.

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати